כאשר אנו מדברים על הפקת סרטוני אנימציה אנחנו בעיקר מתכוונים לסרטוני מכירה, הדמיות מוצר, או הדמיות אדריכליות כאשר אנימציה היא הכלי והטכנולוגיה אשר אנו נעזרים בה. הפקת סרט אנימציה בעצם מבדל את המשתמש בו ממתחריו, והפך למוצר הכרחי לכל חברה או גוף המנסים למכור מוצר או שירות.
בהרבה מקרים עלות הפקת סרטי אנימציה נמוכה משמעותית מאשר צילום אלמנטים.
כולנו מכירים את סרטי האנימציה של מיקי מאוס, דונלד דאק, טום וג'רי וסרטי דיסני אחרים, וכן אנימציית מנגה יפנית. עד לפני המצאת המחשבים האנימציה הממוחשבת נעשתה ידנית ונקראה אנימציה קלאסית.
אנימציה היא בעצם הנפשה, קרי, הפיכה של תמונה סטטית לסרט זז. תהליך זה נעשה ע"י לקיחת רצף של תמונות סטטיות והחלפה רציפה ומהירה שלהם, כאשר העין שלנו מאחדת את רצף הציורים הבודדים ויוצרת תנועה חלקה - בדומה למחברת שמצוירים עליה תמונות דומות וכשמדפדפים רואים את האובייקט זז.
על מנת ליצור רצף בין התמונות העין צריכה לראות מינימום של 15 תמונות בשנייה, כאשר האיכות הגבוהה היא 25 תמונות, או כמו שנקרא בשפה המקצועית: פריימים לשנייה.
על מנת ליצור אנימציה, האנימטורים לאורך השנים היו צריכים לצייר כל פריים ידנית, כאשר בשלב הזה היו מעבירים לאנשי צבע אשר היו צובעים כל פריים ידנית, ואז מצלמים את התמונה כדי שתהא על פילם. עבודה קשה וסיזיפית.
כשהמחשבים הפכו חזקים מספיק, התפתחו תוכנות אשר אפשרו לייצר אנימציה ממוחשבת.
השימוש העיקרי באנימציה ובאנימציה ממוחשבת התחיל בשנות התשעים, כאשר המחשבים התחזקו ופותחו תוכנות תלת מימד מתאימות. האנימציה הממוחשבת בתחילה היתה בעיקר על מנת ליצור אפקטים אך גם ליצירת סרטי תלת מימד שלמים כגון "צעצוע של סיפור" שהיה סרט האנימציה התלת מימדי המלא הראשון שיוצר בשנת 1995.
על מנת להפיק סרטוני אנימציה השיטה המקובלת והפופולרית הינה אנימציה תלת מימדית. הסיבה העיקרית היא היכולת של המחשב ליצור עולם ואובייקטים אשר נראים מציאותיים לחלוטין ולא ניתן להבדיל אם זאת הדמיה או הדבר האמיתי, וכמו כן הגמישות של המחשב המאפשר לשמור ולחזור ולתקן כמעט בכל שלב.
השימושים העיקריים להפקת סרטי אנימציה הינם הדמיות אדריכליות, סרטי גיוס עובדים, סרטי בטיחות, הדמיית מוצרים, סרטוני פרסומת, סרטונים ויראליים, סרטונים לרשתות החברתיות, כנסים עסקיים, תפוצה במייל, תערוכות, משרדי מכירות ועוד.
היתרון של תוכנות אלו, שהן מקיימות עולם שלם תלת ממדי, ובמקום לצייר כל פריים סופי, בונים בשלב ראשון את הדמויות, הרקעים, ממקמים תאורות וירטואליות ושלב זה האנימטורים מזיזים ומנפישים את הדמויות, ובסוף נותנים למחשב לייצר את כל 25 הפריימים על ידי חישוב מתמטי של איך הדמות זזה, התאורות וההשתקפויות.
תהליך זה בעצם חוסך לאנימטור את הצורך לייצר 25 פריימים בכל שניה, אלא לייצר את התנועה הראשונה והתנועה האחרונה והמחשב יודע להשלים את החסר בין התנועות.
לדוגמה, יצירת פריים של תחילת צעד של דמות כאשר הרגל על הרצפה, יצירת פריים כאשר הרגל באויר ולאחר מכן שוב כאשר הרגל נוחתת. המחשב משלים את הפריימים החסרים על מנת ליצור התמונה המלאה והתנועה החלקה, וישנה גם אפשרות לשכפל את הצעד לאחר מכן וכך הדמות יכולה להמשיך ללכת.
הסרט, "טרון", משנת 1982, היה הסרט הראשון ששילב אנימציה ממוחשבת עם אנשים מצולמים. באנימציה בעצם יצרו את העולם העתידני ואת האופנועים העתידניים.
הסרט הראשון באורך מלא, שנעשה באנימציה ממוחשבת ובהדמיה תלת מימדית היה "צעצוע של סיפור" של חברת פיקסאר ב-1995.
בין החברות המובילות היום בעולם באנימציה ממוחשבת נמצאות וולט דיסני, פיקסאר, ודרימוורקס אנימציות.
צרו קשר להפקת סרטון אנימציה מהסרטים :)