אפסייט סינמה - הדמיות, תלת מימד והפקת סרטוני אנימציה

תהליך הפקת סרטי תדמית

הפקת סרטי תדמית לא שונה בהרבה מהפקת סרט באורך מלא (פיצ'ר) וכוללת רבות מן המרכיבים הכלולים בסרט המיועד לקולנוע, תהליך ההפקה הוא חלק אינטגרלי מיצירת הסרט ומורכב מכמה שלבים, להלן חלק מהשלבים הנחוצים להפקת סרטון תדמית:

תסריט
תסריט הוא מתאר של העלילה בסרט, את מלאכת השקידה טרם כתיבת התסריט תקדים לרוב עבודת תחקיר מקיפה, שתהווה הכרות יסודית ומעמיקה עם החברה והלקוח, המטרות, זיהוי קהל היעד וניתוחו, הדרכים בהם יופץ הסרט ובאילו מסגרות יוקרן. בחירתו של תסריטאי ראוי תבטיח לכם כבר בשלב הראשוני את טיב המוצר המוגמר, באפסייט סינמה, צוות מיומן עם ניסיון רב שנים בכתיבה ותסריטאות.

קריינות
הקריינות היא העורק הראשי של העברת המסר. מדובר על נדבך חשוב וכבד משקל לתהליך הפקת סרטי תדמית ולעיתים אף קרדינלי להצלחת הסרט. כתיבה והגשה נכונה של קריינות הן אמנות, זהו שלב קריטי בהצלחתו של סרט תדמית ואסור לתת לחובבן לעשותו. לפיכך יש לבחור קריין העומד בסטנדרטים הרצויים.

פסקול מוזיקלי
בדומה לקריינות, גם הפסקול המוזיקלי פונה לחוש השמיעה, בחירה נבונה ונכונה של פסקול מסייעת רבות בהעצמת המסרים ופורטת היטב על מיתרי הרגש. למוזיקה יש יכולת לגעת בללבות הצופים וככלל, סרט שאינו מצליח לרגש בדרך כלל יצליח לשעמם - זוהי דרכו של עולם. במקרים רבים בוחרים בשיר מוכר או במנגינה קיימת הנשזרת כחוט השני בעלילת התסריט ומתכתבת איתו בצורה האופטימלית, על מנת להדגיש את המסר, לעיתים, אך אין הכרח, ניתן לכתוב עבור הסרט מוזיקה מקורית, אך לשם כך יש להסדיר את נושא זכויות היוצרים.

צילום
לא חובה בכל סרט תדמית, שכן יש סרטי תדמית שנעשים על ידי הדמיית מחשב, שם מנפישים את הדמויות לאנימציה, אך אם רוצים לצלם סרט תדמית יש לבחור במצלמת כתף איכותית (כמו RED למשל) ולא במצלמת חובבים, על ידי צלם מקצועי המתחמה בצילום של סרטי שיווק ותדמית. לזוויות הצילום, לקצב הצילום ובמידת הצורך גם לתאורה ישנה השפעה מכרעת על טיב חומרי הגלם שיגיעו לחדר העריכה. כל השירותים הללו ניתנים לכם באפסייט סינמה על ידי מקצועני האולפן והסטודיו שלנו.

ראיונות והכנת מרואיינים
בהפקת סרטי תדמית, במידה והחלטתם שיצולם ולא יונפש באמצעות אנימציית תלת מימד, ההופעה מול מצלמה חשובה מאד, זהו תהליך שאינו טבעי לאיש, ולרוב מלחיץ כל אדם בר דעת. אף על פי כן, אין בשום אופן לשנן מראש תשובות לשאלות מוכנות ומוטב למרואיין לטעות כל כמה שיטעה ולסמוך על כך שהטעויות יימחקו בחדר העריכה, מאשר להיראות כמי שמדקלם את התשובות. האותנטיות היא תנאי חשוב והכרחי על מנת לשדר לצופה אמינות. תפקידו של המראיין חשוב במיוחד ואין להסכים לכך שהצלם ישמש גם כמראיין. ראיון שיתבצע מול הצלם מועד מראש לכישלון. למראיין תפקיד חשוב בהדרכת המרואיין ובהכנתו המקדימה לצילום, בניהול הראיון ובהכתבת הקצב הנכון למרואיין.

בימוי ועריכה
השלב הקריטי בהפקת כל סרט נמצא בחדר העריכה. על מנת להוציא תוצאה טובה לסרט בן 5 דקות, חברת הפקה מקצועית תצלם לפחות 12 שעות צילום ולעתים אף יותר מכך. ליקוט הקטעים המוצלחים ביותר ושזירת הפאזל הם מלאכת מחשבת המצריכה דיוק רב וסבלנות. עורך מקצועי הוא תנאי יסודי להפקה מלוטשת.

פשטות
על הסרט לדבר אל הצופה בגובה העיניים. התחכמויות אמנותיות אינן משרתות את מטרותיו של ארגון המזמין סרט תדמית לצורכי שיווק. על המזמין לפסול ניסיונות לשימוש בטריקים קולנועיים ולזכור כי על הסרט להתאים לקהל מגוון. בספר ניתן לשוב ולעיין בעמוד שאינו מובן, טקסטים כתובים ניתן גם לשנן ולחפש הבהרות של מפרשים – הצפייה בסרט ברוב המקרים היא חד-פעמית. לא חוזרים אחורה ולא עוצרים את ההקרנה במקומות שאינם מובנים ולכן, על סרט להיות ישיר, פשוט ומדויק.

קצב
סרט בקצב איטי הוא בעל נטייה מובהקת לשעמם את הצופה. כאשר מקפידים על כלל הפשטות, ועל שאר הכללים המקצועיים, חשוב מאוד לתת "פלפל" לסרט, לשנות בתדירות גבוהה זוויות צילום, וליצור בכל דרך קולנועית אפקטיבית קצב מהיר ומעניין.

אורך הסרט
סרט תדמית המיועד להקרנה בפני קהל באולם יכול להיות של 15 עד 20 דקות, אך זהו זמן ממושך מדי כאשר מדובר בסרט תדמית המיועד לצפייה ביתית או לצפייה במשרד. סרט המיועד להישלח על גבי דיסק לצפייה אישית, טוב אם לא יחרוג מעבר לחמש או שש דקות. לעתים די אף בדקה או שתיים פחות. על מזמין הסרט להכיר בכך שככל שהסרט בגרסתו הסופית יהיה קצר יותר, כך גם עשייתו תהיה יותר קשה לבמאי ולעורך. פשוט יותר להפיק סרטון של עשר דקות מאשר של ארבע או חמש דקות.

מקוריות
עיקר חשוב - על הסרט להיות מקורי. לעתים קרובות קיימת נטייה מצד מזמין הסרט להעדיף דווקא חברות הפקה המציגות בפניו רשימה ארוכה למדי, של הפקת סרטים לארגונים דומים – במקרה כזה יש לגלות ערנות כפולה שאין המדובר בסופרמרקט של סרטים, בסרט נע של ייצור סרטים דומים דמיון מוגזם אחד לשני. מחד, הניסיון הרב עשוי לשכנע, אך מוטב שלא להתפתות - ואפילו לא בגין מחיר נוח, ולהפיק סרט חסר השראה שסרטים רבים מדי יראו דומים לו, כאילו מדובר בשכפול והעתקה.

לוחות זמנים
הפקת סרט היא תהליך מורכב. אפשר, אמנם, במצבים מיוחדים, להפיק סרט תוך שבועיים ימים, אך מוטב להעמיד להפקת סרט תדמית את הזמן הנחוץ ולכל הפחות חודש וחצי עד חודשיים. גם שלושה חודשים הם זמן סביר להפקת סרט ולמי שעומד מול הכנת אירוע בתאריך ידוע מראש, טוב אם יתחיל בהכנות להפקת הסרט בשלב המוקדם ביותר שהדבר מתאפשר.

תכנון מהלך ההפקה
את עיקר הדגש יש לשים על תכנון ימי הצילום. על מזמין הסרט להקפיד על שיתוף פעולה מלא עם מנהלי ההפקה, על מנת שלא לחרוג מהתקציב המוסכם. יש להכין את אתרי הצילום מראש על פי דרישות ההפקה, להכין את המרואיינים וכיוצא באלה. במידה ומדובר ביותר מאשר יום צילום אחד, טוב יהיה להצמיד ככל האפשר את ימי הצילום אחד לשני, שכן, צילום חומרי הגלם אינו בהכרח על פי סדר כרונולוגי של השתלשלות הסרט וכל עיכוב בהשלמת איסוף חומרי הגלם יגרום לדחייה של שלבי העריכה.

בחירת חברת ההפקה
הטעות השכיחה ביותר שחברות, מוסדות וארגונים רבים נופלים בה היא מסירת הפקת סרט התדמית לצלמים שמומחיותם היא בצילום חתונות ושמחות. אמנם, המחיר שבדרך כלל גובים צלמי חתונות עבור הפקת סרט יהיה נמוך – ואולי אפילו נמוך באופן משמעותי מאשר המחיר שתנקוב חברת הפקות מקצועית, אך צלמי אירועים - רובם ככולם אינם בעלי אוריינטציה שיווקית, אין הם מורגלים בכתיבת תסריטים, אינם מכירים את מלאכת הכוונת הקריינות לצרכים מקצועיים.

מחיר
קיימים פערים ניכרים במחירים בין חברות הפקה שונות. פערים אלו קשים במיוחד למדידה מאחר שאין המדובר במוצר מדף, ובוודאי לא מוצר המוני. במידה רבה, התשלום בעיקרו אינו בגין ציוד, אלא נקבע תודות לניסיון וכישרון, מקוריות וחשיבה שיווקית אפקטיבית, היכולת לרגש את הצופה או במקרים אחרים השימוש בחוש הומור - כל אלו אינם ממש מדידים.

צרו עימנו קשר להפקת סרטון תדמית מושלם ובמחיר לכל כיס.