בדרך כלל כאשר אומרים הדמיות בניה מתכוונים להדמיות בתים. לפני מספר לא רב של שנים, כאשר קבלן או חברת בניה רצו למכור דירות בפרויקט בניה, כל שעמד לרשותם היו שרטוטים והבטחות. עם התפתחות המחשבים ובעיקר תוכנות תלת המימד, מתאפשר לעשות הדמית בתים בפרויקט.
השימוש העיקרי בהדמיה תלת מימדית ובאנימציה ממוחשבת התחיל בשנות התשעים, כאשר המחשבים התחזקו ופותחו תוכנות תלת מימד מתאימות. ההדמיות התלת מימדיות התחילו בעולם הקולנוע, בעיקר על מנת ליצור אפקטים אך גם ליצירת סרטי תלת מימד שלמים כגון "צעצוע של סיפור" שהיה סרט התלת מימד המלא הראשון שיוצר בשנת 1995.
כאשר רוצים כיום למכור בית או פרויקט חדש כיום הכרחי להשתמש בהדמיה ממוחשבת. תוכנות תלת המימד שפותחו בשנים האחרונות בייחוד לתחום הדמיות הבתים וההדמיות האדריכליות מאפשרות לדמות את הבית עוד לפני שקרם עור וגידים באיכויות גבוהות וריאליסטיות.
השלב הראשון בהדמיות לפרויקטים של בניה מתחיל ביצירת הבית, יצירת המרחבים, הקירות, דלתות חלונות וכדומה בהתבסס על התוכניות האדריכליות. הבניה יכולה להתבצע ממש כמו פיסול בחמר או על ידי שימוש בצורות גיאומטריות מוכנות מראש, בעולם התלת ממדי שקיים בתוך התוכנה, אשר מוגדר על ידי שלושה צירים במרחב.
לאחר שישנו המודל התלת ממדי, המהווה את צורת האובייקט ומיקומו במרחב, השלב השני הינו הגדרת הצבעים והחומריות של הסביבה, האם האובייקטים עשויים מזכוכית, גבס, קרמיקה, שיש, וכד'. בתוכנת התלת מימד אנו יכולים לבחור בין כל האפשרויות הללו.
כמו שבעולם האמתי כל חומר מקבל את צבעו על ידי קרני אור הפוגעות בו, בהדמית בתים אנחנו יכולים לשלוט על האור. לדוגמה אנו יכולים ליצור אווירה של בוקר, ערב, לילה על ידי החלטה אם יש שקיעה או זריחה, כיוון השמש או הירח, יצירת אווירה דרמטית או רגועה, ובנוסף את סוגי תאורות הפנים בדירה, כמה סוגי תאורה יהיו, צבעם, עוצמתם, וכמובן מיקומם יחד עם הלקוח והמעצב או האדריכל.
בשלב האחרון על מנת ליצור תמונות או סרטון של הבית אנו ממקמים מצלמה או מצלמות בסביבה, כיוון שעד שלא ניצור את הסרטון הכל קיים אך ורק בתוכנה.
ניתן להגדיר את מיקום המצלמה, כיוון ההסתכלות וכל התכונות ממש כמו במצלמה אמתית, לדוגמה אורך מיקוד העדשה, עומק השדה, מפתח העדשה, וכן הזזה שלה במרחב.
לצורך יצירת הדמיות בתים נעשה שימוש במגוון תוכנת תלת מימד כגון Maya, 3D Max, Rhino ועוד, וכן תוכנות עריכה ואפקטים כגון After Effects.
כל הזכויות שמורות © לאפסייט סינמה | מקבוצת אפסייט