סרטי תדמית לעסקים, נחשבים לדם החדש הזורם בעורקי החזית הדיגיטלית של הארגון, יחד עם דף הפייסבוק והטוויטר המאפשרים לעסקים להציג את מכולתם ולהתקשר באופן ישיר, ללא תיווך, אל קהל יעד מזוהה. כך גם סרטון התדמית יכול מתאים כמו כפפה לערוץ ה-Youtube של העסק; ומקנה ללקוח הפוטנציאלי או הקיים את תחושת השייכות וההזדהות עם המוצר או השירותים.
סרטוני תדמית לעסקים מפולחים לכמה קטגוריות:
סרטי מוצר / שירות - סרט, בדרך כלל באורך של דקה עד שתיים, המתאר מוצר ספציפי או שירות של החברה. סרט זה יוצא לאור, בדרך כלל, בצמוד להשקת המוצר למכירה.
סרטי קידום מכירות - סרט לקידום מכירות של מוצר המופק לרוב לצורך הקרנה באתר האינטרנט של החברה או בכנסים ואירועים מיוחדים כמו פגישות עסקיות, תערוכות וירידים. הסרט לרוב יכלול את יתרונות המוצר ויסקור את השימוש והיתרונות הגלומים בו.
סרטים לגיוס הון - הופכים יותר ויותר שגורים ב-5 השנים האחרונות לאור מהפכת "גיוס ההמונים" באתרים כמו קיקסטארטר או אינדיגוגו, אלו סרטוני תדמית לעסקים בשלב היסוד שלהם. יצירת סרטים אלו נעשית לגיוס הון גרידא, לרוב עבור חברת סטראט-אפ (חברות הזנק) לצורך פיתוח מוצר עתידי ומוצגות למשקיעים או באתרי אינטרנט לגיוס המוני.
סרטי הסברה / הדרכה - סרטי הסברה או הדרכה כוללים בדרך כלל, את אופן השימוש במוצר מסויים ו/או אופן ההרכבה שלו ו/או נקודות לשימוש זהיר ונכון במוצר, סרטוני הסברה לעסקים לדוגמא: סרטון הדרכה לשימוש נכון במטף אש (עשה ואל תעשה), סרטון הסבר של מד"א להחייאה והנשמה מפה לפה במקרה של סכנת חיים, סרטון הסבר להרכבת שידה שנקנתה מרשת איקאה, סרטון הסבר של חברת תעופה, למשל אל-על, להסבר על כללי הבטיחות בטיסה, פתחי יציאת החירום ונקיטת אמצעי זהירות חשובים.
לסרט תדמית, גם אם הוא קצר, ישנה השפעה אפקטיבית עשרות מונים, מאשר כל חומר מודפס. סרטים יכולים להעביר מסר דרך מספר חושים בו זמנית ובכך למעשה, טמון יתרונם המשמעותי על כל אמצעי פרסום אחר.
נכון להיום, ולפי מחקר שערכה חברת נילסן, גולשים באתרי אינטרנט מגיבים באופן חיובי פי 2.4 לסרט מאשר לתמונה או טקסט.
דוגמא טובה לסרטון תדמית לעסק שחצה גבולות והצליח בצורה יוצאת דופן, תחת "אפקט הויראליות", קרי, שיתוף הסרטון ברבים הגורם לו, כמו באפקט הדומינו או כדור השלג לצבור עוד ועוד צפיות הוא הסרטון של חברת DollarShaveClub, אשר מביא בפריים אחד של גאונות צרופה, את כל מה שהמוצר והמותג צריכים להאיר, וזאת בחן ובהומור יוצאים דופן.
רוצים גם אתם לעשות סרט תדמית לעסק שלכם? פנו אלינו עוד היום, ונשמח לעמוד לרשותכם ולסייע בעדכם בפתרון המושלם עבורכם לסרט ויראלי מנצח!