הדמיות תלת מימד הינו תחום הקשור לגרפיקה ממוחשבת, כאשר על מנת ליצור את ההדמיות משתמשים במחשבים ותוכנות הדמיה מיוחדות על מנת לייצר בסופו של דבר תמונות וסרטונים אשר נראים בעלי פרספקטיבה ומדמים את המציאות.
השימוש בהדמיה תלת מימדית נפוץ בהדמיות לפרוייקטי בניה ואדריכלות, הדמיה רפואית, ליצירת סרטי תדמית, סרט תלת מימד, משחקי מחשב וסרטי קולנוע.
השימוש העיקרי בהדמיה תלת מימדית ובאנימציה ממוחשבת התחיל בשנות התשעים, כאשר המחשבים נהיו חזקים מספיק ופותחו תוכנות תלת מימד מתאימות. ההדמיות התלת מימדיות התחילו בעולם הקולנוע, בעיקר על מנת ליצור אפקטים אך גם ליצירת סרטי תלת מימד שלמים כגון "צעצוע של סיפור" שהיה סרט התלת מימד המלא הראשון שיוצר בשנת 1995.
השלב הראשון בהדמיה תלת מימדית מתחיל במידול, קרי, יצירת האובייקט התלת ממדי.
הבניה יכולה להתבצע ממש כמו פיסול בחימר או על ידי שימוש בצורות גיאומטריות מוכנות מראש, בעולם התלת ממדי שקיים בתוך התוכנה, אשר מוגדר על ידי שלושה צירים במרחב.
לאחר שישנו המודל התלת ממדי, המהווה את צורת האובייקט ומיקומו במרחב, השלב השני הינו הגדרת הצבע והחומר ממנו עשוי האובייקט, האם הוא שקוף, אטום, ואם יש לו טקסטורות וכד'. בתוכנת התלת מימד מגדירים את כל הפרמטרים הללו.
בעולם האמיתי כל חומר מקבל את צבעו על ידי קרני אור הפוגעות בו ובהדמיה תלת מימדית הדבר זהה. על מנת לראות את האובייקטים וצבעם נדרש לשים תאורות בתוכנה.
אפשר להחליט על כמה סוגי תאורה יהיו, צבעם, עוצמתם, וכמובן מיקומם ועל ידי זה ליצור אווירה של בוקר, ערב, לילה, פנים או חוץ בהתאם לדרישה.
השלב הבא הוא יצירת מצלמה או מצלמות בתוכנה. בדיוק כמו שבמציאות אנו יכולים לחוות משהו אבל אם מישהו מהצד יספר לנו מה הוא ראה בזווית שלו - כך הדבר בהדמיות תלת הממד.
ניתן להגדיר את מיקום המצלמה, כיוון ההסתכלות וכל התכונות אשר קיימות במצלמה אמתית לדוגמה אורך מיקוד העדשה, עומק השדה, מפתח העדשה, וכן הזזה שלה במרחב.
הדמיה תלת ממדית יכולה להיעשות במגוון תוכנת תלת מימד כגון Maya, 3D Max, Rhino ועוד.
כל הזכויות שמורות © לאפסייט סינמה | מקבוצת אפסייט